FANDOM

Kurama
Kurama

Kurama (九喇嘛) - znany jako Dziewięciogoniasty lis, jest obecnie zapieczętowany wewnątrz Naruto. Po raz pierwszy widziany był we wnętrzu Mito Uzumaki, a następnie w Kushinie Uzumaki po śmierci Mito.

TłoEdytuj

Młode Bestie z Mędrcem Sześciu Ścieżek

Ogoniaste Bestie z Mędrcem Sześciu Ścieżek

Kuramę możemy zaobserwować w ostatnich chwilach życia Mędrca Sześciu Ścieżek. Aby zapobiec zniszczeniu świata postanowił podzielić czakrę używając techniki "Tworzenia Wszystkich Rzeczy". W ten sposób stworzył dziewięć monstrualnych skupisk czakry, które nazwał ogoniastymi bestiami. Jakiś czas po stworzeniu demonów Mędrzec stanął przy wszystkich młodych istotach, mówiąc że zawsze będą razem, nawet w chwili rozdzielenia. Któregoś dnia ponownie staną się jednym o różnych imionach i formach, co zajdzie, gdy zrozumieją czym jest prawdziwa moc. Przez wieki Kurama zyskał reputację odwiecznej klęski żywiołowej, pojawiając się znikąd, atakując zaludnione obszary, które są wylergarnią najciemniejszych aspektów ludzkiej natury.
Kurama kontra Ginkaku i Kinkaku

Kurama kontra Ginkaku i Kinkaku

W pewnym momencie w czasie tworzenia wiosek shinobi, Złoto-Srebrni Bracia z Kumogakure zostali przypisani do schwytania lisa, ale zostali połnięci w całości. Jednak obu braciom udało się przetrwać dzięki mięsu, które jedli w żołądku demona przez dwa tygodnie, zdobywając część jego mocy, co spowodowało, że Kurama ich wypluł.

Bitwa pomiędzy Madarą i Hashiramą z Kuramą pod kontrolą Madary

Bitwa pomiędzy Madarą i Hashiramą z Kuramą pod kontrolą Madary.

Po tym wydarzeniu, kiedy Madara Uchiha uciekł z Konohy, użył swojego Sharinagana, żeby przejąć kontrolę nad demonem, aby móc wkorzystać do walki z Hashiramą Senju, Pierwszym Hokage. Walka była tak potężna, że rozdarła powierzchnię ziemi, którą później nazwano Doliną Końca. Po
Kurama wewnątrz Mito

Kurama wewnątrz Mito

walce Hashirama uzyskał kontrolę nad demonem, jego żona Mito Uzumaki zapieczętowała lisa w sobie stając się pierwszym jinchurikim. Pod koniec życia Mito przekazała obowiązek innej członkini klanu, Kushinie Uzumaki, która została żoną Czwartego Hokage.
Kurama atakuje Konohę

Kurama atakuje Konohę

Dwanaście lat przed rozpoczęciem serii, po zakończeniu Trzeciej Wojny Światowej, Trzeci Hokage i jego żona przygotowali kryjówkę, ANBU do miejsca, w którym Kushina miała urodzić Naruto. Podczas trwania ciąży i samego porodu pieczęć znacznie osłabła. Pomimo urzymania jej porodu w sekrecie, Tobi odkrył loklizację, w której przebywa Kushina, zabił eskortę, złamał pieczęć Kushiny i przejął kontrolę nad lisim demonem. Kushina przeżyła ekstrakcję, Tobi próbował Kuramą zabić Kushinę, lecz Minato Namikaze w ostatniej
Kurama wewnątrz Kushiny

Kurama wewnątrz Kushiny

chwili uratował Kushinę i zabrał do ich syna w bezpieczne miejsce. Niebawem zamaskowany mężczyzna przybył do Konohy i przywołał lisa, a potem rozkazał zniszczyć wioskę. Kurama zaczął szaleć we wiosce oraz dziesiątkować siły shinobi, którzy próbowali odeprzeć ataki lisa, a Minato Namikaze podczas walki z Tobi zdołał
Kurama wewnątrz Naruto

Kurama wewnątrz Naruto

nałożyć pieczęć, która pozbawiła kontroli nad demonem. Potem lis mógłby z zemsty zniszczyć Konohę, więc Minato przywołał Gamabuntę, gdy lis próbował zastosować Później przeniósł ich dala od wioski, gdzie byli Kushina wraz z Naruto. Wkrótce Kushina użyła łańcuchów na demonie, Czwarty Hokage planował zapieczętować Kuramę wewnątrz Naruto przy pomocy techniki "Ducha Zamknięcie". Wierzył, że jego syn w przyłości nauczy się korzystać z czakry demona i powstrzyma Tobiego, który zapewne ponowie będzie próbował zaatakować wioskę. Lis wykorzystując okazję zaatakował niemowlę, lecz MInato i Kushina ochronili nie pozwolając mu zabić Naruto. Podobno Kazuma zebrał częściową czakrę po szale demona i zapieczętował ją w ciele własnego syna - Sora.

OsobowośćEdytuj

Zmiana w dynamice między Naruto i Kuramą

Kurama jest charakteryzowany jako cyniczny i sprytny, z wyraźnym poczuciem honoru i dumy. Używa "Washi", odnosząc się do siebie, co jest powszechnie używane przez starszych mężczyzn. W retrospekcjach, okazuje się, że bardzo dbał o Kuramę, Mędrzec Sześciu Ścieżek., traktował ich z wielkim szacunkiem, gdy mówił swoje ostatnie słowa. Jednak jak wspominał Gyuki, że to właśnie Shukaku nienawidził, Kuramy za przekonania jakimi jest siła zależna tylko od ogonów. W czasie walce o czakrę, Kurama powiedział do Naruto, że powinien się wstydzić skoro prosi o pomoc Gyukiego. Ze względu na długą historię, zwrówno zmuszony przez sharingana i życia we wnątrzu Uzumaki, Kurama wyraża intesywną nienawiść i nieufność u ludzi, nawet pokazuje niechęć do Naruto. Miał bardzo anatagonistyczne stosunki przez większość serii, Naruto próbuje ujarzmić moc lisa do wykonywania technik, które byłyby niemożliwe w jego wieku, a Kurama przy każdej okazji próbuje zdobyć czakrę chłopaka nie pozwalając przejęcia nad nim kontroli, prowokując przy okazji wściekłość. Ten stan rzeczy pozostanie między nimi do Czwartej Wojny. Naruto przemuje kontrolę nad czakrą demona dzięki pomocy Kushiny. Podczas pierwszej rozmowy po przejęciu jego czakry, Kurama był wstrząśnięty, gdy usłyszał od Naruto co chce uczynić z jego nienawiścią Chociaż lis wyrzucał mu rozczenia to Uzumaki pokazał mu, że jest inny od ludzi, których wcześniej spotkał, co spowodowało zaczowanie czakry lisa na noc. Później, podczas reinkarnacji Madara Uchiha walczył przeciwko jednemu z cienistego klona Naruto i Czwartym Oddziałem, Kurama powiedział, że woli pomóc Naruto niż znów zostać zmanipulowany przez Madarę. Następnie w walce Naruto z Tobim i jego Sześcioma Ścieżkami Bólu, Kurama będą świadkiem ciężkiej pracy Naruto i słysząc jego zamiar powiedział mu cicho, że musi zrobić działaniami, a nie słowami. Kiedy Naruto skutecznie uwalnia Son Goku, Kurama proponuje połączenie czakry. Naruto uznał lisiego demona za swojego kompana z Konohy. Wkrótce demon uwierzył, że Naruto zdoła pokonać Tobiego i poprowadzenie spuźcizny Minato i Jiraiyi. Wydaje się, że Kurama już nie ma urazy do Czwartego Hokage za zamknięcie go wewnątrz Uzumakiego, nawet wydaje się tym faktem szczęśliwy.

WyglądEdytuj

Chociaż Kurama jest lisem z czerwono-pomarańczowym futrem z czerwonymi oczami, posiada górny część ciała jak struktura człowieka, wraz z przeciwstawnymi kciukami na jego szpiciastych dłoniach. Spośród wszystkich
Młody Kurama

Młody Kurama

ogoniastych bestii, forma Kuramy najbardziej odnosi się do dziesięciu ogonów. W ciągu ostatnich dni pozostałych Mędrca Sześciu Ścieżek, Kurama był młodym lisem znacznie mniejszy niż współcześnie, ale nadal więszy od Sage. W miarę upływu czasu, rozmiar Kuramy wzrosła na około samej wysokości, jeśli nie wyższy, jak Pomnik Hokage. Później, pomimo kurczących dużo po tym czakrę Yin zapieczętowana, to nadal pozostał ogromny, jego pazur skarłowaciła przez Minato i Kushinę. Kiedy Naruto oddzielił Kuramę z jego czakry, cała budowa ciała stała się wyraźnie wychodzona, ale później odzyskał zdrowy wygląd po spożyciu pewnej ilości czakry Naruto. Kiedy Uzumaki otwiera jego klatkę przybrał nową formę - to również jest widoczne na Kuramę - kiedy Naruto przemienia się w niego. W tej formie, lisie wąsy stają się grubsze i okrągłe znaki pojawiają się na ramionach, brzuchu, a także z przodu i z tyłu łap. Lina również może spływać na kręgosłup, ramiona, nogi i ogony.

UmiejętnościEdytuj

Jest najsilniejszym z dziewięciu ogoniastych bestii, który może stworzyć falę tsunami, spustoszyć góry machnięciem tylko jednego ogona. Dzięki ogromnego pokładu czakry mogą mogą odwrócić w potężny ryk fali
Kurama tworzy Kulę Ogoniastej Bestii

Kurama tworzy Kulę Ogoniastej Bestii

uderzeniowej, które mogą odeprzeć i zniszczyć wszystko w zasięgu jego promienia, zwiększa jego siłę fizyczną i szybkość, ogień w kuli ogoniastej bestii. Kurama również ma zdolność odczuwania negatywnych emocji, do których Naruto uzyskał po uzyskaniu kontroli nad jego czakrą. W anime wykazano, żeby być w stanie tworzyć kulę ogniastej bestii i ziać ogniem. Pomimo utraty czakry Ying, Kurama był więcej niż wystarczająco silny, by pokonać Gyuki próbuje hamować (chociaż Killer B oświadczył, że nie mają pełnego dostępu do jego własnych kompentencji w podświadomości Naruto). wysiłek, żeby zablokować Sztukę Pustelniczą: Bardzo potężny Rasengan z jego ogonów i z pomocą Gyuki jest walczyć i pokonać pięć ogoniastych bestii. Naruto zauważył również, że to było bardzo szybko, pomimo jego ogromnego rozmiaru. Ponadto wykazano, że większość jego czakry została podjęta przez Naruto podczas walki w jego podświadomości, Kurama jeszcze wystarczy, aby stworzyć Kulę Ogoniastej Bestii tak dużą i potężną jak kombinację pięć ogoniastych bestii. Kurama jest także bardzo wytrzymały, ale kiedy zaskoczony, może być lekko osłabiony atakami dotyczy ogromnych fizycznych oddziaływań, takich jak senjutsu- wzmocnionej wersji Naruto Uwolnienie Wiatru: Rasenshuriken i sztuki pustelniczej "Wiele wirujących sfer". Kurama będzie umierał ze swoim jinchuriki, jeśli nadal jest zamknięty w ciele gospodarza. Lis zostanie wskrzeszony, aby potem zostać kontrolowany przez Mangekyo Sharingana, jak również pozornie jest to początkowa forma: Sharingan (chociaż tylko Madara Uchiha i Tobi osiągnęli ten wyczyn). Mimo, że jest najsilniejszy z dziewięciu ogoniastych bestii, Kurama uznaje fakt, że on sam nie ma szans przeciwko Dziesięcioogoniastemu , istnieje niewielka możliwość wygrania jeśli lis będzie walczył wraz z innymi ogoniastymi bestiiami.

Aktywny wewnątrz Naruto

Kurama będąc wewnątrz Naruto dostarcza olbrzmią ilość czakry, z której Kakashi szacuje, że jest sto razy większa od jego własnej, gdy jej wpływ nie jest stłumiony. Dzięki temu rany Naruto szybko się goją (wychodzenie z niewielkimi obrażeniami w ciągu kilku sekund, a poważnymi urazami w ciągu doby). Ponadto, w zależności od ilości czakry Kurama jest w użyciu, Naruto otrzymuje zwiększenie wytrwałości, szybkości, a jego współczynniki uzdrawiania są bez śladu. Dzięki mocy lisa mógł odeprzeć atak miecza Orochimaru z Kusanagi.

Część IEdytuj

Kraj Fal

Kuramę widzimy po raz pierwszy, gdy Naruto wykorzystał czakrę lisa w walce z Haku. Wierzył, że Sasuke został zabity, Naruto wpadł w gniew i wszedł do wstęppnej formy jinchurki, aby pokonać Haku.

Egzamin na Chunina

Podczas drugiego etapu egzaminu na Chunina, czakra dziewięcioogoniastego pojawiła się, gdy Naruto walczył z Orochimaru. Jednakże, Orochimaru wiedział, że to moc lisa. Użył na pieczęci Uzumakiego techniki pięć elementów uszczelniające d
Pierwsze spotkanie z Dziewięcioogoniastym

Pierwsze spotkanie Naruto z Kuramą

o blokowania dostępu do mocy lisa. Naruto nie wiedział, że to była czakra lis, później powiedział mu o tym Jiraiya, ucząc młodego Uzumakiego jak z niej korzystać. Zepchnął go z urwiska mówic mu, aby wydobył ze swego wnętrza czakrę demonai użył techniki przywołania. Naruto dostał się do swojej podświadomości i po raz pierwszy spotkał się z Dziewięcioogoniastym. Lis natychmiast wyraził pragnienie, aby zabić i pożreć chłopca, lecz Naruto, chociaż domyślił się kim jest ta bestia, dzielnie zażądał czynszu w postaci czakry. Dziewięciogoniasty spełnił prośbę Naruto, który przywołał sławnego Gamabuntę. Potem lis pojawił się w czasie trzeciego egzaminu, podczas walki Naruto z Nejim w pierwszej rundzie finałowej egzaminów na chunina. Po tym jak Neji zablokował czakrę Uzumakiego, Naruto wezwał Dziewięciogoniastego z prośbą o pomoc. Bez wahania, dał Naruto tyle czakry, aby zmusić otworzyć punkty i pokonać Hyugę.

Inwazja na Konohę

Podczas inwazji Sunagakure i Otogakure na Konohę, Naruto i Gamabunta wykonali technikę kombinację przemianyw formę gigantycznego lisa do walki z Gaarą w pełnej formie Shukaku. Ponieważ walka była ku końcowi, Naruto raz jeszcze poprosił o pomoc Kuramę dla czakry, aby móc pokonać Gaarę.

Poszukiwania Tsunade

Podczas poszukiwania Tsunade, Naruto był zagrożony ze strony Itachiego i Kisame. Postanowił użyć ponownie użyć czakrę demona przeciwko nim w walce, ale Kisame dzięki swemu mieczowi szybko wchłoną czakrę. Na szczęście Jiraiya przybył na czas, aby zablokować atak Kisame i był w stanie zmusić obu z organizacji do odwrotu. Późnie podczas pojedynku z Kabuto, Dziewięcioogoniasty nie mógł uleczyć ran Naruto z powodu zerwania mięśni serca. Tsunade rozpaczliwie ratowała Uzumakiego. Dziewięciogoniasty poczuł, że do niego zbliża się ciemność, bo jego gospodarz umiera. Na szczęście Naruto został ocalony.

Ściganie Sasuke

W czasie walki Naruto z Sasuke w Dolinie Końca, Sasuke w pierwszym poziomie zaklętej pieczęci z Chidorii
Dziewięcioogoniasty pojawia się przed Sasuke

Kurama pojawia się przed Sasuke

przebił śmiertelną ranę w prawym ramieniu Naruto. Na szczęście Dziewięcioogoniasty szybko dał Uzumakiemu wystarczająco dużo czakry, aby uzdrowić ranę niemal natychmiast wchodzą do wstępnej formy jinchurikiego. Jednakże Sasuke był w stanie przewidzieć ataki Naruto dzięki pełni dojrzałego sharingana. Lis potępił nieprzytomnego Uzumakiego za to, że jest zbyt słaby. Dał mu więcej czakry, żeby zwyciężył, więc powinien być mu wdzięczny.

Kraj Mórz

Część IIEdytuj

Ratunek Kazekage

W czasie pojedynku z glinianym Deidarą, Naruto w gniewie wypuścił Dziewięcioogoniastego dowiadując się o śmierci Gaary. Natychmiast Kakashi nałożył kartkę z pieczęcią od Jiraiyi na czoło Uzumakiego, przywracając do normalnego stanu.

Sasuke i Sai

Kiedy Naruto w formie trzyogoniastego demona niewystarczyło do walki z Orochimaru w gniewie wypłynął czwarty ogon. Naruto starcił kontrolę nad zmysłami i zaczął atakować wszystko, co wokół niego się znajdowało, w tym
Dziewięcioogoniasty kusi swoją czakrą Naruto

Kurama kusi Naruto

Orochimaru i Sakurę. Yamato zdołał stłumić czakrę demona, stwierdził, że w obecnym stanie Naruto jest przeszkodą i powinien sam powrócić do wioski. Uzumaki był zszokowany i przestał polegać na lisiej mocy. Wkrótce Naruto po prawie trzech latach spotkał Sasuke, Dziewięcioogoniasty znów zaczął proponować chłopakowi część swojej czakry, lecz blondyn odrzucił pomoc. Nagle Sasuke z aktywnym sharinganem pojawił się w podświadomości Naruto, zaskakując Uzumakiego i lisa. Demon był pod wrażeniem siły Uchihy, ale powiedział, że jego czakra jest podoba do Madary Uchihy, Sasuke z wysiłkiem stłumił czakrę lisa. Dziewięciogoniasty dodał, że to ich ostatnia rozmowa, a nawet nie zabijał Naruto, bo będzie żałować.

12 Strażników Ninja

W anime, Dziewięcioogoniasty zareagował na resztki czakry, które została zapieczętowana Sorze. Kiedy Naruto w formie trzyogoniastym demonie walczył z Sorą w formie czteroogoniastą, lis zaczął zmuszać Uzumakiego do zaakceptowania siły, ale tylko był w stanie urzymać kontrolę nad ciałem, jak groził lisu do wycofania się. Dziewięcioogoniasty niechętnie to uczynił i szybko zmusił czakrę lisa, aby wycofał się z ciała Sory.

Hidan i Kakuzu

W czasie treningu transformacji natury z jednego klona Naruto samowolnie wypłynęła czakra lisiego demona, gdy chłopak sflustrowany chciał na siłę połączyć naturę wiatru ze swoim rasenganem. Na szczęście Yamato w samą porę słumił czakrę lisa.

Inwazja Paina

Podczas treningu Naruto w górze Myoboku, gdy Fukasaku próbował połączyć się z Naruto, aby mógł korzystać z formy senju. Niestety lis uniemożliwia Uzumakiemu korzystania. Później, w czasie walki Naruto z Painem,
Dziewięcioogoniasty przełamuje Chibaku Tensei

Kurama przełamuje Chibaku Tensei

próbuje zabić Hinatę. Naszyjnik próbował powstrzymać Dziewięcioogoniastego, lis chwycił miażdżąc naszyjnik. Kiedy Naruto pogrążony bólu postanawia zerwać pieczęć, ale powstrzymuje go od tego sam Czwarty Hokage. Lis zagroził mu, że rozerwie go zastrzępy, ale Minato zupełnie zignorował groźbę i przywrócił pieczęć do pierwotnego stanu.

Ograniczenie Jinchuriki

Gdy Naruto ponownie został wezwany na górę Myoboku, Wielki Ropuszy Pustelnik dał Uzumakiemu, Gerotora wraz z kluczem do pieczęci. Otrzymał zadanie, które polegało na znalezienie sposobu kontroli nad mocą lisiego demona, aby stoczyć przeznaczoną walkę, z młodym Uchihą. Później, na odległej wyspie Kraju Błyskawic, Naruto zakończył pierwszy krok w Wodospadzie Prawdy, Killer B
Dziewięcioogoniasty kontra Naruto

Kurama kontra Naruto

zaprowadził Uzumakiego do specjalnego pokoju w sekretnej świątyni za wodospadem, gdzie Naruto będzie walczył z Dziewięcioogoniastym. Kiedy chłopak wszedł do podświadomości, lis wyraził zdziwienie tym, że nie wyczuwa u niego najmniejszej odznaki nienawiści. Zapytał go gdzie podziała się jego nienawiść, Naruto odpowiedział mu, że prawdziwy stoi właśnie przed nim. Po rozmowie użył klucza, aby całkowicie odblokować pięczęć, tocząc walkę z Dziewięcioogoniastym. Chłopak wydobył większość mocy demona, lecz lis powoli konsumował czakrę Naruto. Po chwilowemu wahaniu pojawiła się Kushina Uzumaki. Pomogła swem synowi oplatając demona łańcuchami, który zareagował wielkim gniewem i szokiem rozpoznając czyja to czakra. Pełenn pozytywnych emocji i pocieszony przez matkę, Uzumaki stworzył wiele klonów cienia tworząc wiele rasenganów. Lis zdołał złamać kilka łańcuchów z czakry, a Kushina
Naruto pieczętuje Dziewięcioogoniastego

Naruto pieczętuje Kuramę

natychmiast użyła ostatni łańcuch dając szansę Naruto, który zastosował Sztukę Pustelniczą: Wiele potężnych wirujących sfer. Kiedy czakra lisa połączyła się z chłopcem, rozwcieczony demon próbował utworzyć potężną kulę ogoniastej bestii, ale jego atak został powstrzymany przez Naruto, który zastosował nową pieczęć. Lis był zdziwiony pieczęcią. Po tym zniknął w ciemnościach oznajmiając, że nigdy nie zapomni tej porażki.

Czwarta Wojna Shinobi

Gdy Naruto i Killer B kontynuowali drogę na pole bitwy, Dziewięcioogoniasty wciągnął Uzumakiego do
Dziewięcioogoniasty postanawia pomóc Naruto

Kurama postanawia pomóc Naruto

podświadomości próbując namówić do skuszenia z władzy, lecz bez skutku. Potem lis przypomniał chłopcu dzień, gdy spotkał Sasuke i jak był spożywany przez nienawiść. W końcu lis został wręcz zmiżdżony do ziemi przez Uzumakiego, który oznajmił, że powstrzyma tą nienawiść Uchihę, a nawet zakończy wojnę. Naruto
Kurama i Naruto łączą siły

Kurama i Naruto łączą siły

dodał, że planuje coś zrobi z nienawiścią lisa. Później wskrzeszony Madara Uchiha walczył z jednym cienistych klonów Naruto, próbował przywołać Dziewięcioogoniastego, który znów próbował przejąć władzę nad ciałem. Wkrótce potem lis powiedział, że woli być kontrolowany przez Naruto niż zmanipulowany sharinganem Madary. Następnie zachęcił Uzumakiego do odparcia ataku Madary. Tymczasie Killer B i prawdziwy Naruto walczyli przeciwko Tobiego i wskrzeszonych jinchuriki, Kurama udawał ze śpi celowo zatrzymują czakrę Naruto w trakcie decydującej walce. Uzumaki próbował przekonać lisa, żeby kontynuował przekazywanie, ale demon odmówił. Przypomniał sobie to co
Kurama kontra inne ogoniaste bestie

Kurama kontra inne ogoniaste bestie

powiedzieli mu Madara, Hashirama, Mito i Kushina. Odrzucił podziękowania Naruto podczas spotkania z Madarą. Po tym jak klatka zostaje otwarta, Naruto przybiera nową formę, która jest odbiciem lisa. Po zawrotnych akcjach wskrzeszony biju próbują stworzyć współną kulę ogoniastej bestii, Naruto i Kurama tworzą własną kulę, aby zlikwidować kulę przeciwnika. Po zniewoleniu ataku, Naruto wchodzi w głębszą podświadomość Kuramy. Wystarczyło kilka zawrotnych akcji, żeby Naruto wszedł w głębszą podświadomość wraz Dziesięcioogoniastym spotykając pięć innych ogoniastych bestii i ich gospodarzy, Kurama wyjaśnił, że nawet Tobi nie mógł tu wejść. Gdy walczyli przeciwko demonicznej statuy zewnętrznej ścieżki, Tobi przywołał dwa artefakty, które zawierały wskrzeszonych złoto-srebrnych braci, a wnich pozostała część mocy lisa. Posąg pożarł przedmioty na rozkaz zamaskowanego mężczyzny, Kurama wyczuł własną czakrę w dwóch elementów, poprosił Naruto, aby zamienił się miejscami, bo miał coś ważnego do przekazania dotyczącego odrodzenia, jak i Dziesięcioogoniastego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki